Ajanvaraus hammashoitoon Lääkäritalon Hammas

Ajanvaraus hammashoitoon Lääkäritalon Hammas

Suuhygienistipalvelut

Suuhygienistin antama hoito perustuu aina hammaslääkärin tai erikoishammaslääkärin tutkimukseen, hoidon suunnitteluun ja seurantaan. Saadaksesi Kela-korvauksen suuhygienistin antamasta hoidosta, tarvitset hammaslääkärin lähetteen.

Iensairauksien ennaltaehkäisy ja ylläpitohoito

Ientulehdus syntyy jo 2-10 päivässä, kun bakteeriplakki kerääntyy hampaan ienrajaan ja aiheuttaa tulehduksen. Ientulehduksen oireita ovat mm. ikenien arkuus, turvotus, punoitus, verenvuoto hampaita harjattaessa, paha haju ja maku suussa.

Hammaskivi on syljen mineraaleista kovettunutta bakteeriplakkia, jota ei saada harjaamalla pois. Hammaskiveä syntyy herkimmin alaetualueen sisäpinnoille ja hammasväleihin, vaikeasti puhdistettaviin paikkoihin. Etenevä hammaskivi tuhoaa hammasta luuhun kiinnittäviä sidekudossäikeitä, mikä johtaa hampaan heilumiseen ja jopa irtoamiseen. Tämä on hampaan kiinnityskudossairaus. Hammaslääkäri tai suuhygienisti poistaa hammaskiven käsi-instrumenteilla tai ultraäänilaitteella käyttäen tarvittaessa pinta- tai paikallispuudutusta.

Karieksen ennaltaehkäisy

Reikiintymisen syiden selvittäminen, fluori-ja klorheksidiinikäsittelyt, ruokailutottumusten arviointi ja terveellisen ravitsemuksen ohjaus.

Hampaiden kotihoito

Opastaminen hampaiden hyvään hoitoon, yksilöllisten suunhoitovälineiden- ja tuotteiden valitseminen ja käytön ohjaus huomioiden asiakkaan yleissairaudet, kuivan suun ongelmat, vihlovat hampaat ja muut mahdolliset ongelmat.

Esteettinen hammashoito

Värjäytymien puhdistusta hammaspinnoilta ultraäänilaitteella, puhdistamalla karkean puhdistustahnan ja kumikupin avulla tai soodapuhdistuslaitteella. Mikäli tämä ei riitä haluamaasi lopputulokseen, suuhygienisti tekee myös hampaiden valkaisuhoitoja vastaanotolla sekä ohjaa ja valmistelee kotona tehtävän hampaiden vaalennuksen. Suuhygienisti voi kiinnittää myös hammaskoruja. Esteettinen hammashoito ei kuulu Kela-korvauksen piiriin, tähän hoitoon et tarvitse lähetettä. Esteettisestä hoidosta maksetaan arvonlisäveroa, 24 %.

Suosittele meitä

Facebook Twitter 4Jaa